One Amino från Fitnessguru

Publicerad 2014-05-22 22:48:00 i Casual,

Idag fick jag hem ett paket från Fitnessguru (tack så hemskt mycket!). Det innehöll en himla massa kul saker - bland annat One Amino i smaken Wild Strawberry (Smultron). 
 
Jag testade faktiskt One Amino redan idag då jag tränade ett styrkepass plus en del extra fys på gymmet efteråt. En skopa mixat med ungefär 4-5 dl vatten drack jag innan, under och efter passet och blev minst sagt positivt överraskad av smaken - supergod! Varit väldigt tveksam till vanligt proteinpulver blandat med vatten, men detta gick ner mer än väl och lämnade heller ingen obehaglig eftersmak. Bäst av allt? en smakade faktiskt precis som den skulle, det vill säga smultron!
 
One Amino innehåller förutom mikroniserade aminosyror BCAA även surhetsreglerande medel i form av citronsyra, en smultronarom som ger den dess smak samt sötningsmedlet sukralos. Är själv väldigt noga med vad jag stoppar i mig så fort det handlar om sötningsmedel, kalorifria/snåla-ämnen och liknande, men One Amino innehåller inga större konstigheter enligt min åsikt och har många positiva effekter på träning! Dessutom innehåller det varken kolhydrater eller socker, vilket är toppen i min åsikt då man slipper oväntande blodsockerfall mitt under träningspasset.
 
Jag är inte allt för kunnig inom aminosyror, men har av intresse läst mig lite in på det just för att kunna jämföra med egna erfarenheter och resultat. Grenade aminosyrorna i One Amino, BCAA, skiljer sig från andra proteintillskott vilka ofta istället innehåller EAA (med andra ord alla essentiella aminosyror och inte bara tre som BCAA). Effekten av att urskilja dessa 3 (leucin, isoleucin och valin) blir att kroppen snabbare kan plocka upp energi från proteintillskottet under ett träningspass - samtidigt som muskelnedbrytning motverkas och proteinsyntesen gynnas så att musklerna istället byggs upp.
 
One Amino hittar ni här på fitnessgurus hemsida! Där kan ni även läsa mer om aminosyror och just BCAA, men även spana in övriga produkter och hitta tips på kul recept. Tycker dessutom också ni ska hänga med mig på instagram (@cleanreshape) där jag uppdaterar betydligt oftare och delar med mig av massa (ofta egna) recept. Tycker framförallt det är kul att experimentera fram goda men samtidigt hälsosamma recept, vilket gör att proteinpulver ofta ingår i mina egna recept. Så in och kika på @cleanreshape också!
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela