Homemade Raw Bites

Publicerad 2014-05-30 19:25:27 i Recipe,

Sådär mina vänner - nu har jag trollat fram ett nytt, gott och hälsosamt recept. Denna gången blev det med inspiration från barsen Raw Bite! Innehållsförteckningen på dessa är kort och clean, precis som jag vill ha det och dessutom då mycket enkla att försöka sig på hemma. Dock ändrade jag givetvis runt litegrann, för att passa mina önskemål. Här kommer receptet!
 
Raw Bite med smak av choklad (3 bars)
5 dadlar
1/2 dl cashewnötter
1/2 dl fiberhavregryn
1/2 dl kokos
1 matsked kakao
1 msk kokosolja
1 tsk raw cacao nibs
1/3 skopa proteinpulver från Fitnessguru (jag tog smaken Vanilla White Chocolate)
 
Raw Bite med smak av lime/kokos (3bars)
5 dadlar
1/2 dl cashewnötter
1/2 dl fiberhavregryn
3/4 dl kokos
1 msk kokosolja
Juice från 1/2 lime + rivet skal
1/3 skopa proteinpulver från Fitnessguru (jag tog smaken Vanilla White Chocolate)
 
Mixa cashews relativt grovt och kör sedan ned även havregryn och kokos tills du fått en relativt jämn smet. Blanda ner kakao och kokosolja, lägg upp degen på bakbordet och knåda sedan in cacao nibsen samt proteinpulvret försiktigt. För kokos/lime så tillsätt lime samt rivet skal istället. Forma till rimligtvis tre bars, eller kanske ett flertal mindre bollar? Njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela